Code rood - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Rob en José Jak - WaarBenJij.nu Code rood - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Rob en José Jak - WaarBenJij.nu

Code rood

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Rob en José

20 April 2018 | Verenigde Staten, Hurricane

Hoewel de storm in de US nu wel grotendeels over is, hangt nog altijd de staart van het koufront boven ons. Vandaag werden we wakker met maar 6 graden en voor het eerst ook wat regen. Hopelijk is het nou snel voorbij, want na ruim een week zijn we de trui en lange broek wel zat.

Voor vandaag staat Red Canyon Slot op de planning. Hoewel het sowieso al een barre tocht ernaartoe is, zal het met die kou wel helemaal afzien zijn. Deze rode, smalle slotcanyon ligt een stukje ten noorden van Kanab, we besluiten om toch maar even een kijkje te gaan nemen bij het begin van het pad. Maar eenmaal daar aangekomen doemen er van alle kanten zwarte dreigende wolken op. Kans op een flashflood dus (plotselinge overstroming), levensgevaarlijk in een canyon! Code rood, we druipen af en besluiten alvast naar onze eindbestemming voor de dag, Hurricane te gaan. Misschien is het weer daar beter en kunnen we naar Red Cliffs, wat ook nog op het lijstje stond.

Onderweg hoost het! De grote bergen waar we langs rijden zijn door de mist van regen nog maar nauwelijks te zien. In Hurricane is het al niet veel beter, Red Cliffs wordt niks zo. We besluiten een hete koffie bij McDonald's te nemen en te googelen wat we eventueel wel kunnen doen en wanneer het droog wordt.
Dan trekt de aanprijzing voor de plaatselijke shooting range mijn aandacht. Een vuurwapen afschieten staat nog op mijn "bucketlist", dus waarom ook niet? Aan het eind van de middag zal het droog worden, dus we spreken om 16.00 uur af.

Eenmaal op de range komt Dave al aangesneld op zijn quad-bike. We schrijven ons in en Dave grinnikt als hij nog snel even een zakje meegrist. "A bomb", laat hij ons weten.
Hij legt ons uitstekend uit hoe we moeten omgaan met de vuurwapens. De veiligheid, hoe we onze handen houden, hoe we moeten staan, het mikken, niks blijft onbesproken. Dan komt de "sweet stuff" tevoorschijn. We schieten eerst 20 kogels met een Glock 9mm handgun. Wat gaaf!!! En wat een adrenaline kick :)! Ik verbaas me erover hoe goed we de targets weten te raken en ook Dave geeft complimenten.
Dan een maatje groter, een AR15 rifle en een AR15 met demper, nog eens 30 kogels. Geweldig!! Geen moment voelen we ons onveilig en we hebben het geweldig leuk.
Tot slot haalt Dave zijn bom tevoorschijn die hij vastplakt op het middelste target. Code rood!! Met een geweerschot brengt hij ding tot ontploffing. Wat een knal en je voelt de drukgolf helemaal! Yeehaa!
We nemen afscheid van Dave en hebben een top middag gehad (zie filmpje!). Aanrader om te doen als je in de US bent!

Het is 17.00 uur als we wegrijden en het weer is inmiddels helemaal omgeslagen naar zonnig en een aangename temperatuur. We nemen daarom toch nog een kijkje in Red Cliffs.
De grote rode rotsblokken en kliffen zijn erg indrukwekkend! We lopen het pad via de droge rivier naar een aantal watervalletjes. Ze stromen niet, maar er staat nog wel water onderaan de poeltjes. Het is hartstikke leuk om de watervalletjes te beklimmen, opnieuw een adrenaline kick :)

Als leuke afsluiter van een dag die anders liep als gepland, maar daardoor wel super tof was, eten we een lekkere pizza bij de Pizza Wagon langs de weg. Mmmmm!!

• 21 April 2018 - 09:32

Pa En Ma Kaspers:

Jeetjemina , das echt " met grof geschut "!!

• 21 April 2018 - 09:36

Pa En Ma Kaspers:

Telkens als ik reageer , komt alleen de eerste zin maar door ! Heel vreemd. Veel plezier daar.

• 21 April 2018 - 16:56

Fred:

Ziet er wederom te gek uit! Gaaf hè, dat schieten. En ook de rest ziet er weer goed uit (inclusief de pizza).
    Nog n paar dagen genieten.